Výlet do Rakouska 26.6. - 30.6.2012

1 den
Vážení přátelé a kamarádi! Tak jsme se o týden odloženém odjezdu sešli 26.6. v 8hod. na hraničním přechodu Hevlín v sestavě….Fajc (Břeťa) z Brna - organizátor a vedoucí zájezdu, Fíra (Jiřík) z České Třebové - organizátor parádního výletu vloni v Orlických horách, Motodědek Tonda s manželkou Evou (perfektní fotografkou) z Dolní Olešnice v Podkrkonoší, Laďa s manželkou Helenkou od Hustopečí u Brna (perfektně vybavení - bodejť by ne, teď jsou asi na Gibraltaru) no a moje maličkost Jarynek z Ostravy s Mařenkou - beznadějně nejslabší motorkou. Tonda se trošku zavzdušnil cestou , tak jsme vyrazili o něco později. Trasu měl Fajc vybranou mimo dálnice, no tak jsme si nádherně pojezdili - od hranic do kempu v Zell am See asi 500 km. Trošku byla škoda, že nám nevyšlo z časových důvodů zastavení v poutním místě Mariazell, ale i tak se bylo na co dívat. Navečer jsme v pohodě dorazili do kempu a utábořili jsme se bez problémů.

2 den
Tak jsme se probudili do sychravého rána a bylo jasné, že Grossglockner se konat nebude. Po snídani jsme se prošli po okolí kempu  v Zell am See.  A kolem devíti jsme se rozhodli změnit program a vydali jsme se na Krimmelské vodopády. Cestou se začalo počasí vybírat, tak jme si  postupně odkládali. Dorazili jsme na místo a úplně nám to bralo dech…. Bylo to něco nepředstavitelného viz obrázky. Po turistickém obědě jsme vyjeli nahoru, kde nás čekal přírodní park Gerlos cca 40 km nádhernou přírodou, projeli jsme, vytipovali jsme si zastávky a na zpáteční cestě jsme zastavovali - opravdu, bylo se na co dívat.  Na závěr uvedu adresu na Rajče, kde Eva nafotila průběžně asi 900 fotek.

3 den
Tak tento den bych nazval den D“…. Od rána nebe vymetené, takže bylo jasné, že nás čeká vytoužený Grossglockner. Sbalili jsme  se, abychom pak mohli jet přímo dál na Spitall do druhého kempu. Mařence se asi nelíbilo, že pojede s plnou zátěží, ale věřil jsem jí. Dojeli jsme k mýtným branám, kde jsme se dohodli, že pojedeme tak, jak každý umí a sejdeme se nahoře. Vzhledem k tomu, že variátor neumožní do velkých stoupání rychlost nad 40 km, tak se Mařenka zahřívala, no ale furt se dalo jet. Jenom v jednom místě jsem jí dal pauzu, už měla dost. Pak už jsme s Fajcem a Fírou dojeli na první vyhlídku. Tonda chytil šroub do zadního kola, tak profrčel a jel dolů k první pumpě to spravit. Pak se vrátil zpátky a zahnul na kruháči opět nahoru na vyhlídku císaře Franc-Josefa, kde už byli Mičánkovi. My s Fajcem a Fírou jsme vyjeli směrem na kruháč, oba spěchali a ujeli mi, na kruháči zahli dolů na Spital , takže tu nejhezčí vyhlídku neviděli. Já jsem tam víceméně omylem dojel , hned mně Laďa a Tonda vítali, tak se mi nakonec  ta klidnější jízda vyplatila. Potom jsme se všichni dole sešli a vydali se do kempu.

4 den
V pátek ráno jsme za nádherného počasí vyrazili do přírodní rezervace a horské cesty s nejvyšším bodem 2042 m Nockalmstrasse. Projeli jsme ji – cca 30 km až na konec a zpátky jsme se zastavovali na vytipovaných místech. Pro milovníky přírody úplné pohlazení na duši, nádherné cesty, “jenom“ dvoutisícovky kolem, Tonda s Evou si dali pravé alpské mléko, my co jsme odkojeni Kauflandem, jsme to z důvodu pos……. vynechali. A další naše cesta vedla na vysokohorskou přehradu (1933M) Malta. Jenže navigace nás po delší jízdě zavedla do slepé uličky, bylo pozdní odpoledne a přehrada nikde. Už jsme (někteří) to chtěli vzdát no nicméně Fajc to opravil a pak už jsme jeli najisto. V duchu jsme mu pak děkovali, protože to, co jsme viděli, nám vyrazilo dech.

5 den
Tak jsme se naposled vyspali, Fíra si ponadával ze spaní, a balilo se. V osm ráno jsme vyjížděli, i táborový kocour se přišel rozloučit, směrem domů. Na dálnici se odpojil Tonda s Evou a jeli směr Linec a Č.Budějovice, posléze se odpojili Mičánkovi a my tři jsme se vydali kolem Salcburských jezer směrem na Linec a na hranice. Tam si to Fíra namířil přes Vysočinu do Č.Třebové a já s Fajcem přes Telč a Třebíč na Brno. Fajc se před Brnem odpojil no a já jsem v pohodě před osmou večer dorazil do Ostravy. Co říct závěrem - můj dík patří všem účastníkům výletu za to, že brali ohled na moji Mařenku a jízdu v pohodě přizpůsobili mým možnostem. Naučili mně pravidla jízdy v koloně - přece jenom nejsem u Motodědků tak dlouho. Za všechny si dovolím poděkovat hlavně Fajcovi, který nám připravil nezapomenutelné zážitky. Byli jsme dobrá parta, a budeme mít na co vzpomínat    Jaryn