2. sraz - Velké Karlovice - 30.5. - 1.6.2014

Velké Karlovice – Léskové 30.5. až 1.6.2014

Zhodnocení srazu z pohledu organizátora.  Je to dost nevděčná role ujmout se organizování takového srazu. Ale popořádku.
V létě 2013 Wasserman přišel s nápadem uspořádat sraz nás motodědků na Valachách. Velice dobře si to zvážil a ke svým nápadům přizval i kamarády. Vzal si za úkol představit aspoň kousek kraje, který si zamiloval, kde hodně lyžoval a kde si nakonec pořídil chalupu a spokojeně tam hospodařil. Bohužel vlastní realizace svého nápadu se nedožil. Zemřel ve své chaloupce 27.12.2013 v kruhu svých nejbližších. S kamarádem jsme se rozloučili v malebném kostelíku v Velkých Karlovicích.

V neblahé předtuše konce svého života mne požádal o pomoc s potřebou předat kontakty a celou agendu…… Přijal jsem s vírou, že toto opatření nebude třeba.

Dne 30.5.2014 jsem po příjezdu nervně očekával, kdo přijede a kdo to, díky opravdu špatnému počasí vzdá. Sám jsem projel přeháňkou, která byla však z hlediska ostatních nezadbatelná. Do večera však do Velkých Karlovic – Léskové dorazila většina přihlášených. Kdo si netroufal na motorce přijel autem. Hned při večeři se ukázalo, že si máme co povídat a hlavně, že jsme dobrá parta.
            Na druhý den, v sobotu 31.5., jsme se vypravili do Rožnova do velmi známého skanzenu. Jelikož nám v ten den přálo počasí projeli jsme cestou kolem památníku Partyzána a dostali se pár kilometrů po Slovensku na Bumbálku a sjížděli jsme do rožnovského údolí přes Horní, Střední a Dolní Bečvu. U hlavní pokladny skanzenu bylo rezervováno parkoviště a všichni se dle svého uvážení rozběhli do Dřevěného městečka nebo do Valašské dědiny. Mnohým se velice líbila akce „Devatero řemesel“, kterou pracovníci muzea nachystali na tento víkend – tradiční ruční řemesla Valašska – od  hrnčířů po dělání svíček… Počasí  opravdu přálo a zpáteční cesta vedla přes Hutisko-Solanec a Soláň do hospůdky ve Velkých Karlovicích, kde byl oběd. Díky počasí si mnozí pochvalovali, že naplánované trasy aspoň trochu ukázaly pěknou přírodu Beskyd. Odpoledne, někteří neváhali a prošli se na rozhlednu, která byla od ubytování cca 2,5 km. Bohužel pro naše nohy stále do kopce..
Večer byl zinscenován hlavně ke společné zábavě. Navštívila nás také manželka Jožina – MUDr.Vodičková a my jsme mohli splnit jedno z jeho posledních přání - ochutnat frgále a okoštovat jeho slivovici z trnek, které vlastnoručně nasbíral. Obojí bylo vynikající a paní Vodičková byla velmi a upřímně dojatá, jak dovedeme jeden na druhého zavzpomínat.. Po té se rozproudila zábava, kterou provázela slečna hrající na el. varhany a která uměla krásně zpívat. Myslím, že se všem zavděčila. Kyselice, která se podávala hned večer byla výborná a rovněž ugrilovaný šašlik se salátem stál za ochutnání.
Ráno bylo zase pošmourné a po snídani se kamarádi rozjeli ke svým domovům. Byl jsem rád, že většina z nás, kteří přislíbili účast přijeli. Není nic horšího, když pořádající cítí nedostatky nebo nesplněná očekávání. Koncem svého krátkého článku bych rád všem poděkoval a přál si, ať se znova ve zdraví sejdeme.

franki

Ještě druhý pohled na tento sraz od Jaryci

Vyrážíme z Kozel v 7,30 a to 4 motorky, Viragodědek a Šabik přijeli dokonce o něco dřív.  Další motorky čekaly na předem určených benzinkách  až do počtu 13 motorek, už docela silná kolona ve slušném tempu se přesouvala směr Karlovice. Zásadní zastávka byla na Studené Loučce v Mohelnickém kopci. Ten den pršelo jenom jednou, od rána do večera.(Přeháním) Ale na náladě to nikomu neubralo, jak je ostatně vidět na fotkách.  Do areálu hotelu Galík jsme dorazili kolem čtvrté hodiny odpoledne, to už nepršelo, takže jsme se vybalili z nemoků. Večeře byla v hotelové jídelně, mimochodem velmi dobrá, polévka a řízek vepřový, nebo kuřecí.  Pro pivo jsme ale museli k pultu a mladičkému číšníkovi to moc nešlo, takže rozhodně nehrozilo, že by se někdo dostal pod vliv alkoholu. Ubytováni jme byli v chatkách kde v patře byly dvě ložnice po čtyřech lůžkách, dole jedna ložnice, společná místnost s kuchyňkou a sociální zařízení.  (poznámka : popisuji chatu č. 1, ostatní byly rozdílné).  Patra byla propojena dřevěným schodištěm s dost ostrým úhlem stoupání, takže bylo nutné pekelné soustředění  při chůzi dolů.  Zařízení chatek pamatovalo jistě bratrství se Sovětským svazem a stejně dlouho se tam asi neuklízelo.  V neděli ráno, před odjezdem z těch schodů spadl Míla, naštěstí si nic nezlomil. Abych byla ale objektivní,  ubytování bylo dost levné a strava, to je snídaně a večeře velmi dobré. Organizace všeho dění byla výborná, zajištěné parkování  jak u skanzenu, tak u restaurace. V areálu se parkovalo proti chatičkám. V sobotu se jela vyjíždka  do Rožňova p.Radhoštěm kde jsme navštívili skanzen. Moc pěkné, poučné i zábavné. Obědvali  jsme v hospůdce ve Velkých Karlovicích,  jídlo jako domácí.  Večer bylo grilování šašliku, k tanci i poslechu hrála  hezká dívka na klávesy  a zpivala,  dokonce se tancovalo. Velmi pěkný večer.  Také se objevila manželka Vasrmana který zajišťoval tento sraz ale jeho realizace se nedožil. Přinesla pravé valašské frgále a slivovičku kterou ještě pálil Vasrman. Všichni jsme povstali a drželi minutu ticha jako vzpomínku na dobrého člověka. V průběhu večera se na nás, no, spíše na Mílu a Boba přijel podívat ze Slovenska jeden z účastníků Drsných kilometrů Ivan. Konec konců Velké Karlovice jsou prakticky na hranici se Slovenskem  a při odjezdu do Rožňova a odjezdu domů jsme jeli pár kilometrů po Slovenském území.   A v neděli domů.  První etapa byla z Karlovic na Mohelnici, opět zastávka u restaurace Studená loučka, tam se naše řady zmenšily o několik motorek protože část motorkářů se rozhodla obědvat, zbývajících asi deset jelo rovnou domů. Po cestě jsme se rozjížděli tak, jak to komu vyhovovalo. My jsme zamávali zbývajícím dvěma motorkám asi v16 hodin.  Jelo se svižně, někdy i velmi svižně.  Trasovač hlási přes 380 km a slušný  rychlostní průměr.

Seznam účastníku v Karlovicích :

belinda,BobyShrekOLD, Bronko s Vendulkou, dědkulín, dědoušek s manželkou, Domi.1, EvaBarice, Fí-ďas, Fíra, franki, Goodmen60, Hrabě-poky, JanekAkvarista s Hankou, jahanka, Jaryci, Jirboz, jirin1, Jirka Vaniš, Jirka16, Jurabrno, JVK, Kája51 s Janinou, Kareš, kokin01, lilka s Lubkem, luigi, LUSO, Makája01, maratonec, Medy2, Milamoto, Míra44, Padlý Anděl s ďáblíkemPadlýho, Pája47, Phil_Marlove s Lianou, Ráček s Jájou, samotář47, sanyťák, spacírek47, Šabik, vaky, Virágodědek, Votec s Miládkou, 44822Tom se Zdeňkou

Václav Přikryl, manželé Suchánkovi a manželé Ocáskovi se na nás přijeli podívat a třeba rozšíří naše řady.

Odkazy na fotky s tohoto srazu :