1. sraz - Lučkovice - 29.5. - 31.5.2015


Musím za náš spolek opět poděkovat Milošovi za uspořádání tradičního srazu v Lučkovicích, a za sebe děkuji za tuto reportáž, kterou jsem mohl použít.
Virágodědek


   Rok utekl a už opět za námi sraz v Lučkovicích. Byl to v pořadí IX. sraz Iron Dogs a tradičně jsme na něj pozvali naše přátele z klubu Motorkáři nad 60. Ostatně, já už jsem právoplatně členem i tohoto klubu. Nakonec je to klub, kam spějí všichni mladší a například náš člen Zdeněk už je pro jistotu čekatelem. I já byl několik let čekatelem a dočkal jsem se.

   Na některých podrobnostech srazu jsem začal pracovat už v zimě. Jednak si tím krátím dlouhé zimní večery a za druhé je třeba vytipovat vhodné „atrakce“, restauraci na oběd, trasu atd.

„Atrakce“ je nutné vymyslet, což na stejném místě začíná být problém, projednat jak nás tam pustí, najít restauraci, kde celkem rychle obslouží velký počet lidí také není lehké. Je i trochu problém najít restauraci, která je vůbec ochotná do toho jít. Kvůli počasí totiž není možné říct, kolik strávníků vlastně bude. Rozptyl například 20-70 je z hlediska množství surovin a připravovaných jídel dost „vražedný“. Výběr trasy je částečně daný místy „atrakcí“ a oběda, ale je zpravidla nutné vybrat z několika variant, což nejprve probíhá jako „cvičení na mapách“. Nakonec, ti co srazy pořádají, vědí o čem píšu. Jediné, co je konstantní a už zajeté, je rekreační středisko Lučkovice.

   Letošní sraz začal v pátek 29.5. Já přijel do Lučkovic lehce před druhou hodinou v perfektním počasí. Několik motorkářů starších šedesáti let už bylo na místě, byl zde i náš člen Pepa s Majdou. Lehce jsem pohovořil s vedoucí střediska Petrou, vyfasoval lůžkoviny, ubytoval se a hupky dupky na verandu, pozdravit se s kamarády a popít trochu piva. Zhruba od tří hodin si s námi začalo zahrávat počasí, přišel déšť a to tak, že celkem značný. Někteří „účastníci zájezdu“ tedy zmokli již v pátek. Páteční večer byl z mého pohledu fajn, poplkali jsme a bylo myslím dost legrace. Večeře byla tradičně chutná a porce značného objemu.

Sobota nás přivítala slunečnou oblohou bez mráčku, všichni jsme byli rádi a šli posnídat. Snídaně tradičně formou švédského stolu a myslím, že každý si vybral. Opouštíme jídelnu a jdeme se připravit na „krasojízdu“. V půl desáte řadíme motorky, děláme společnou fotku a zatahuje se. 



Přesně podle časového harmonogramu ve třičtvrtě na deset vyjíždíme. Zhruba po 30 km začíná pršet. Do Atommuzea zbývá přibližně 15km. Prší čím dál tím víc a do cíle dojíždíme mokří. Postupně pršet přestává. Teď malá vsuvka. Zaslechl jsem „z davu“ názor, že jsem měl zastavit kolonu, aby se bylo možné převléci do nepromoků. Neudělal jsem to z několika důvodů. Jako vedoucí jezdec mám zodpovědnost za ty za sebou. Byli jsme na ne příliš široké silnici. Zastavit zde kolonu, ve které bylo kolem 50ti motorek, by znamenalo ohrožení její bezpečnosti. Stali bychom se neoznačenou překážkou na vozovce. Jistě si dovedete představit, jak v dešti a tím pádem horší viditelnosti, nás začne objíždět auto, proti pojede jiné a řidiči, ve snaze zabránit čelnímu střetu smetou pár stojících motorkářů. Místo, kde se sestavou zastavit mimo silnici nebylo. Další věc byla,

že někdo nepromok měl, někdo ne. To by pak znamenalo, že ti bez nepromoku by mokli a čekali, až se ti, co ho mají, do něj nanasoukají. Dal jsem tedy přednost tomu nezastavit pouhých 15 km před cílem a dojet sice mokrý (já nepromok v brašně měl), ale se zdravými a živými lidmi za sebou. Při společných jízdách je nutné myslet na ostatní a ne jen na sebe. Něco jiného je to v pár lidech, kteří někde naskáčou do zastávky autobusu a převléknou se a něco jiného v tak velkém počtu. Ještě  s nadsázkou, už mnohokrát jsem na motorce zmoknul a budu rád, když ještě mnohokrát zmoknu. Atommuzeum bylo zajímavé. Pánové, kteří nás prováděli nám vysvětlili mnoho zajímavých věcí. Jen já osobně jsem měl divný pocit z toho, kolik energie, duševního potenciálu, peněz atd. lidstvo vynakládá na to, aby mohlo samo sebe zničit. Takřka přesně v souladu s časovým plánem, opouštíme kolem třinácté hodiny muzeum a jedeme do Rožmitálu pod Třemšínem. Parkoviště u muzea sice nebylo zcela prázdné, ale vešli jsme se v pohodě a pěšky došli pár desítek metrů do restaurace Slávie, kde byl pro nás připraven oběd. Musím se přiznat že sem trochu nevěřil majitelce restaurace paní Paterové, mimochodem také motorkářce, když mi slíbila, že za hodinu budou všichni po obědě. Opravdu slovo dodržela. Výběr jídel byl myslím víc než dostatečný, ceny přiměřené, obsluha milá a opravdu rychlá. Nevím, jak komu, ale mně chutnalo. Nepovažuji za hrubý nedostatek, že nám na stole chyběla slánka a párátko. Trochu mi vadilo, že došlo nealkoholické pivo. Po obědě byl čas do půl čtvrté. Kdo chtěl, mohl do kempu, kdo chtěl mohl si prohlédnout městečko, nebo muzeum. Já počkal do půl čtvrté na asi pět zbylých účastníků a společně jsme se vrátili do kempu. Po příjezdu sem dal sušit, to co ještě uschnout nestačilo a dal si grog. Večeře byla opět chutná a vydatná. Po večeři jsme se sešli ve společenské místnosti u krbu a klábosili. Už to nebylo s takovou intenzitou jako předešlý večer, přece jen jsme byli trochu unavení, ale zábava byla.V neděli se probouzíme opět do slunečného dne. Balíme, nakládáme, svlékáme postele, odnášime lůžkoviny a jdeme snídat. Snídaně opět dobrá a doplněná tradičně česnečkou.

Loučíme se a rozjíždíme se tam od kud jsme vyjeli. Pokud mám zprávy, tak všichni dojeli ve zdraví a pohodě. 


   Tak máme za sebou první letošní sraz. Samozřejmě jsme zmokli. Mám pocit, že až budu psát informaci o srazu v příštím roce, kromě nutnosti natankované motorky, tam napíšu ještě nepromok.

Nejlepší bude, když na společnou jízdu v nich vyjedeme rovnou. Zaručeně pak nespadne ani kapka.

Mám už přislíbený termín srazu v Lučkovicích na příští rok, ale ještě ho chvíli budu tutlat. V souvislosti s příštím srazem bych měl prosbu. Pokud by někoho napadla nějaká „atrakce“ v tomto regionu, ať mi to dá vědět. Mně už nápady pomalu docházejí.

   Děkuji všem za dobrou společnost a náladu a těším se na další setkání.               

Miloš




Tohoto setkání se zůčastnili tito naši členové a příznivci.

52 jich i přespalo :

Alone, Atlan s Marií, biker.all, Bterč, dědazdenda, dědeknavrátilec, džeff, Endy58, esvéčko, Fí-ďas, Fik52, Fíra, hana15, jahanka, JanekAkvarista s Hankou, Jaruš52, Jaryci, Jurabrno, kabernetik s Alenkou, KodlB, Krahe, lachtan123, Lamaya s Aničkou, loban, Medy2, Méťa47, miko, Milamoto, Míra44, Neep, Opida s Lubou, pája47, petasek s Ivou, Phil_Marlowe, Růža53, sanyťák, saporo, starýučitel, skyair s Aničkou, školník, šobul1 s Helenkou, vaky, Viragodědek, ZdeněkZsP,    


8 se na nás přijelo podívat:

Domi.1, jarospr, KarelHD, Kavec47, LUSO, Mann53, oldmar a Zdeňka od Aloneho, 


Fotky a videa od účastníků:

kabernetik

biker.all

Virágodědek

Kavec47

Jaruš52

Mann53 

Milos1 

Jaryci

dědazdenda

Žádné komentáře:

Okomentovat